Våre ansatte

Her kommer informasjon om våre ansatte.

Kristoffer.jpg

Kristoffer Salvesen

Kristoffer har jobbet på Tveit siden 2012, og er rektor og lærer.

Han har allmennlærerutdannelse fra Høyskolen i Bergen, med fordypning i matematikk, naturfag, historie og kroppsøving. I tillegg har han nasjonal rektorutdanning.

På fritiden er han interessert i friluftsliv og jakt. Han driver oppdrett av flatcoated retriever.

Send epost til Kristoffer

brit.jpg

Brit Sande Bakkevig

Kontorleder

Brit har vært ansatt som kontorleder på Tveit siden 2005.

Hun har tre år på videregående innen handel- og kontorfaget, bedriftsøkonom fra BI-Haugesund og fagbrev i kontorfaget.

Brit er den som holder kontroll på det meste, og er den du som regel treffer i telefonen når du ringer.

På fritiden liker Brit å gå tur, lese bøker og strikke.

Send epost til Brit

Per Helle

Lærer

Per har jobbet som lærer på Tveit siden 1981.

Han er utdannet agrotekniker, og har en bred kompetanse innen skogbruk.

Per er den med lengst erfaring her på skolen, og er et unikum når det kommer til å sette opp timefordelinger.

På fritiden er det jakt og friluftsliv som står høyest på listen. Han er også interessert i viltbestandene her på bygda.

Send epost til Per.

Berit Lea

Sosialrådgiver og lærer

Berit har jobbet på Tveit siden 2000 og er sosialrådgiver og lærer. Hun har spesialpedagogisk utdannelse i tillegg til faglærer.

Berit underviser i blant annet hestefag på Vg2, matematikk og produksjonsfag på Vg1.

På fritiden er Berit aktiv med både hest og hund, og er en av ildsjelene bak hundetreningen som er et tilbud for bygda.

Send e-post til Berit

Martin Aeschlimann

Hege Amdal

Kokk

Hege har jobbet på Tveit siden 2012 og er utdannet agronom og har fagbrev som institusjonskokk.

Hun jobber som kokk på internatet og passer på at alle elevene får i seg god og næringsrik mat.

Hege bor på gård og driver med villsau. På fritiden er hun interessert i jakt og hest.

Send epost til Hege

liv.jpg

Liv Runestad

Renholder

Liv har jobbet på Tveit siden 2003 og er den som passer på at det er rent og pent rundt oss.

Hun er utdannet blomsterdekoratør ved Statens gartner og blomsterdekoratørskole Vea.

På fritiden er hun glad i å være ute og har gjerne fotoapparatet med seg på tur.

Send epost til Liv

kare.jpg

Kåre Åsheim

Undervisningsleder og You-rådgiver

Lærer

Kåre har jobbet på Tveit siden 2001, og er undervisningsleder og You-rådgiver.

Han er utdannet adjunkt med tilleggsutdannelse og underviser blant annet i norsk, samfunnsfag og naturbasert aktivitet.

På fritiden driver han småbruk i Skjoldastraumen.

Send epost til Kåre

Astrid Kvam

Internatleder

Astrid Kvam er vår nye internatleder. Mer informasjon kommer.

Henning Bratthammer

Lærer

Henning har jobbet som lærer på Tveit siden 1998.

Han er utdannet lærer og agronom, og underviser i tekniske fag og husdyrproduksjon.

Henning har en stor lidenskap for kystkultur og har vært aktiv i 4H i mange år. I tillegg er han brannmann på Nedstrand.

Send epost til Henning

birgitte.jpg

Birgitte Haga Larsen

Markedsfører og lærer

Birgitte har jobbet på Tveit siden 2012 og er utdannet agronom og har pedagogisk utdannelse fra NMBU.

Hun jobber som lærer på dyrefag og hest på Vg1 og Vg2. I tillegg er hun ansvarlig for markedsføringen og skolens nettside.

På fritiden driver hun et småbruk med en liten flokk sauer og noen høner. I tillegg er hun aktiv hestedame, fotballtrener og som regel glad.

Send epost til Birgitte

Marte Hillesdal

Lærer

Marte Hillesdal er ny lærer på dyrefag med hund høsten 2021. Mer informasjon kommer.

Gunnar Våge

Gunnar

Robin Gedick

Lærer

Robin Gedick er ny lærer på anleggsgartnerlinjen høsten 2021.

Han har fagbrev og mesterbrev som anleggsgartner. I tillegg til programfag på Vg2 Anleggsgartner underviser han i kroppsøving og naturbasert næringsaktivitet.

På fritiden er han aktiv innen friluftsliv. Her finner du han både på fjelltopper og i kajakken.

Send e-post til Robin

Nina Kleiberg

Kjøkkenassistent

Henrik Milje

Stallmester og vaktmester

Henrik Milje har jobbet på Tveit siden 2011. Han er utdannet agronom og travtrener og trives godt med hester.

Han er en av våre vaktmestere og fikser det meste når det trengs.

På fritiden finner vi han ofte bak en av travhestene han har oppstallet i nærheten av skolen.

Send e-post til Henrik