Anleggsgartner

Når du velger å gå på Anleggsgartnerlinjen på Tveit videregåande skule så velger du denne linjen fordi du er glad i å jobbe ute. Du liker å være kreativ, se resultater og være stolt over eget utført arbeid. Du lærer deg å bygge i den grønne og den grå sektor. Du lærer om planter og trær. Skjøtsel og vedlikehold av grøntanlegg inngår også i læreplanen. Diverse kurser innen faget tilbys.

Vi har som regel 3-5 utflukter pr år. Klassen besøker blant annet anleggsgartnerfirma, gartneri, murerfirma og entreprenører.

Studieløp-02.png

DSC_0701.JPG

Bransjen roper etter lærlinger!

Mange av våre elever opplever å få tilbudt læreplass før endt skolegang.

Mulighetene er gode for både læreplass og fast jobb. Fagbrev som anleggsgartner er i tillegg en unik inngangsbillett til anleggsbransjen. Etterpå kan du bygge på med fagskole, sertifikater og mesterbrev.

Vi ønsker å gi elevene en fot innenfor allerede på Vg1 og tilbyr yrkesfaglig fordypning innen anleggsgartner som gir rom for utplassering i bedrift en dag i uken. I tillegg er det flere praksisuker som gir gode muligheter til å vise interesse hos flere bedrifter, dette gjelder også på Vg2.

Bildegalleri anleggsgartner